Je wordt zo snel mogelijk per mail gecontacteerd om een afspraak te maken voor het ophalen of thuisbezorgen van de fiets.
Ik zou graag mijn kind de fiets eerst laten passen. Kan dat?
Een fiets passen kan in ons Groeispurters-hoofdkwartier in Hoboken. Hiervoor kan je een afspraak maken via onze Contactpagina.
Let op! De fietsen die in onze toonzaal staan zijn pasmodellen. Je kan de fiets die je kind kiest na het passen niet ineens meenemen.
Hoe kies ik het juiste formaat van fiets?
Bij al de fietsen die je vindt op de website staat de binnenbeenlengte vermeld. Om de binnenbeenlengte van jouw kind te kennen, meet je met een lintmeter van op de grond tot aan het kruis.
Frog Bikes heeft speciaal een app ontwikkeld om zeker te zijn van de juiste maat van fiets. Deze app vind je hier: Fitting (frogbikes.be)
Wat is de minimale contractduur van het abonnement?
De minimale duur is 6 maanden. Na die periode is het abonnement maandelijks opzegbaar. Bij stopzetting tussen 6 en 12 maanden na de start van het abonnement betaal je een administratieve kost van 20 euro. Was je meer dan 12 maanden lid van De Groeispurters, dan zijn er geen kosten verbonden aan het stopzetten van je abonnement. Loopt er iets niet helemaal zoals het hoort, dan mag je ons zeker contacteren. We zoeken samen naar een geschikte oplossing.
Let op! Voor elke levering/ophaling betaal je €15 verplaatsingskosten. Ook bij een stopzetting van je abonnement.
Vallen de accessoires ook onder het abonnement?
Accessoires zijn niet inbegrepen in het abonnement. Als je spatborden en/of een staander bij ons bestelt blijven deze bij de fiets bij een wissel, maar zetten we kosteloos een grotere versie op je nieuwe fiets. Lichtjes en een bel blijven jouw eigendom en passen op alle fietsen. Bestel je de accessoires samen met je fiets, dan worden ze voor levering alvast op je fiets gemonteerd!
Mijn fiets is kapot, wat doe ik nu?
Je kan de fiets laten maken bij je plaatselijke fietsenmaker of via onderstaand formulier bij ons een reparatie aanvragen. We contacteren je dan om een afspraak te maken. Je brengt de fiets dan naar de XTR-shop in Hoboken (Kapelstraat 137) en we herstellen hem in ons atelier. Deze herstelling kost je €25 (excl. eventuele nieuwe onderdelen).
Wat wordt er van mij verwacht als ik een fiets van De Groeispurters huur?
We verwachten dat je de fiets behandelt alsof het je eigen fiets zou zijn. • Zorg ervoor dat je de fiets veilig kan stallen. Bij voorkeur binnenshuis, in een garage of onder een afdakje. • Maak tijdens verplaatsingen de fiets altijd ergens aan vast met een kettingslot. • Er zijn een aantal dingen die je zelf doet: banden oppompen en plakken, het zadel en stuur hoger of lager zetten en de fiets schoonhouden. • Voor reparaties breng je de fiets binnen bij de XTR-shop in Hoboken. Dit kost je €25 (zonder onderdelen). Je mag de fiets ook laten maken door je plaatselijke fietsenmaker.
Zit er verlichting op de Groeispurterfietsen?
Neen, onze fietsen worden standaard geleverd zonder verlichting. Lichten voor je fiets kan je apart bijbestellen. Die betaal je éénmalig en mag je houden als de fiets terug wordt ingeleverd. Zo kunnen ze ook gebruikt worden op de volgende fiets en de volgende en de volgende…
Zit er een slot op de fietsen?
Neen. Als je je fiets bestelt, kan je bij ‘accessoires’ een slot kiezen. Dat betaal je apart en mag je uiteraard bijhouden als de fiets terug wordt ingeleverd.
Mijn fiets is gestolen. Wat doe ik nu?
Fiets goed vastgezet maar toch gestolen? Je doet aangifte bij de politie en je betaalt een bijdrage. Deze bijdrage staat per fiets vermeld in onze prijstabel. Omdat het om huurfietsen gaat kunnen we helaas geen verzekering aanbieden.
Vanuit welke regio kan ik een fiets bestellen?
De Groeispurters levert over heel Vlaanderen en in het Brussels Gewest. Je kan je fiets ook ophalen in Hoboken.
Zijn alle fietsen al eens gebruikt door andere kinderen?
Bij de bestelling van een fiets kan je altijd kiezen tussen een nieuwe of een ‘preloved’ fiets. ‘Preloved’ wil zeggen dat de fiets al door minstens één ander kind is gebruikt. Tussen elke wissel worden de fietsen grondig nagekeken. Een fiets die niet meer geschikt is voor een nieuwe groeispurter, wordt uit rotatie gehaald.
Wat als de fiets niet past?
Als je de maat van de fiets kiest op basis van de binnenbeenlengte zou deze normaal gezien moeten passen. Moest dat toch niet zo zijn, dan mag je ons contacteren per telefoon of mail en dan zorgen we ervoor dat je zo snel mogelijk een andere fiets krijgt.
Wat als de fiets beschadigd geraakt?
We vragen aan elke klant om de fietsen met liefde te behandelen maar ongelukjes kunnen natuurlijk altijd gebeuren. Als een fiets weer bij ons binnenkomt en we oordelen dat er schade is die buiten de redelijkheid valt, zullen we beslissen om de herstellingskost aan te rekenen en je daarvan op de hoogte brengen. Dit gebeurt echter zelden.
Wat gebeurt er met accessoires die ik aankoop en aan de fiets bevestigd zijn?
Accessoires die je bij ons hebt besteld worden gemonteerd op je fiets en blijven bij de fiets of worden overgezet op de volgende fiets. Als je wisselt van fiets kunnen die accessoires soms niet worden overgezet omdat ze niet passen. In dat geval monteren we zonder meerprijs de juiste accessoires op je nieuwe fiets. Zo betaal je voor je accessoires slechts 1 keer voor je hele lidmaatschap bij De Groeispurters.
Vanaf wanneer mag ik van fiets wisselen?
Als je van fiets wil wisselen in de eerste 6 maanden na levering betaal je een administratieve kost van €20. Vanaf 6 maanden is een fietswissel gratis.
Let op! Voor elke levering/ophaling betaal je €15 verplaatsingskosten.
Is de fietswissel gratis?
Bij een fietswissel vanaf 6 maanden betaal je net zoals bij de eerste levering €15 leveringskosten. Als je de kleine fiets komt brengen en de nieuwe ophalen in Hoboken betaal je geen extra kosten. Als je binnen de eerste 6 maanden wil wisselen betaal je €20 administratiekosten + eventuele leveringskosten.
Ik kan de fiets die ik wil niet bestellen
Als je een fiets niet kan bestellen wil dat zeggen dat we deze niet op voorraad hebben. Stuur ons een berichtje met vermelding van het model van fiets en we zetten je op de wachtlijst. Zodra je fiets preloved of nieuw beschikbaar komt geven we je een seintje.
Flexibiliteit
Je kan je abonnement op elk moment stopzetten
Probleemloze ervaring
We gaan 100% voor een zorgeloze formule zonder verborgen kosten en addertjes
Hoogwaardige fietsen
Onze merken zijn zorgvuldig gekozen en staan garant voor 100% comfort en plezier