Is je fiets voorzien van een QR-code? Scan de code om een fietswissel aan te vragen.
Heeft je fiets nog geen QR-code? Je kiest op onze website een andere fiets die beschikbaar is. Je klikt op de button 'Fietswissel aanvragen' en vult het formulier in. Je krijgt van deze aanvraag geen automatische bevestiging. Zodra we je aanvraag kunnen verwerken, contacteren we je voor een afspraak.
Wat gebeurt er nadat ik een fiets heb besteld?
Je krijgt meteen na je bestelling een mail om een afspraak te maken om de fiets te komen ophalen. Indien je koos voor een levering aan huis krijg je zo snel mogelijk een bericht wanneer we de fiets zullen komen leveren.
Hoe lang duurt het voor ik mijn fiets heb?
Alle fietsen die je kan bestellen en dus op voorraad zijn kunnen de week na je bestelling opgehaald of geleverd worden.
Als er een accessoire op de fiets moet gemonteerd worden dat niet op voorraad is, kan het iets langer duren.
Ik zou graag mijn kind de fiets eerst laten passen. Kan dat?
Een fiets passen kan in ons Groeispurters-hoofdkwartier in Hoboken. Hiervoor kan je een afspraak maken via onze Contactpagina.
Let op! De fietsen die in onze toonzaal staan zijn pasmodellen. Je kan de fiets die je kind kiest na het passen meestal niet ineens meenemen.
Vanaf wanneer mag ik van fiets wisselen?
Als je van fiets wil wisselen in de eerste 6 maanden na de start van je abonnement of na een vorige fietswissel, betaal je een administratieve kost van €20. Vanaf 6 maanden is een fietswissel gratis.
Let op! Voor elke levering/ophaling betaal je €17,5 verplaatsingskosten. Voor een levering/ophaling binnen de 1ste 6 maanden na de start van je abonnement of fietswissel betaal je €30.
Hoe kies ik het juiste formaat van fiets?
Om te beginnen meet je de binnenbeenlengte van je kind. Op deze pagina vind je hoe je dat doet en welke fietsen met welke binnenbeenlengtes overeen komen.
Frog Bikes heeft speciaal een app ontwikkeld om zeker te zijn van de juiste maat van fiets. Deze app vind je hier: Fitting (frogbikes.be)
Kan ik de gehuurde fiets aankopen?
Nee, de fietsen die we verhuren kunnen niet aangekocht worden.
Wat is de minimale contractduur van het abonnement?
De minimale duur is 6 maanden. Na die periode is het abonnement maandelijks opzegbaar. Bij stopzetting tussen 6 en 12 maanden na de start van het abonnement betaal je een administratieve kost van 20 euro.
Was je meer dan 12 maanden lid van De Groeispurters, dan zijn er geen kosten verbonden aan het stopzetten van je abonnement. Loopt er iets niet helemaal zoals het hoort, dan mag je ons zeker contacteren. We zoeken samen naar een geschikte oplossing.
Let op! Voor elke levering/ophaling betaal je €17,5 verplaatsingskosten. Ook bij een stopzetting van je abonnement. Voor elke levering/ophaling binnen de 1ste 6 maanden van je abonnement of fietswissel betaal je €30.
Vallen de accessoires ook onder het abonnement?
Enkel een staander (poot) is inbegrepen in het abonnement (behalve bij koersfietsen en mountainbikes). Als je spatborden en/of een bagagedrager bij ons bestelt blijven deze bij de fiets bij een wissel, maar zetten we kosteloos een grotere versie op je nieuwe fiets. Lichtjes en een bel blijven jouw eigendom en passen op alle fietsen. Bestel je de accessoires samen met je fiets, dan worden ze voor levering alvast op je fiets gemonteerd!
Mijn fiets is kapot, wat doe ik nu?
Reparaties en onderhoud zijn niet inbegrepen in ons abonnement.
Je kan de fiets laten maken bij je plaatselijke fietsenmaker of je kan hiervoor een afspraak maken bij de XTR-shop in Hoboken (Kapelstraat 137). Deze herstelling kost je €25 (excl. eventuele nieuwe onderdelen).
Om grote kosten te vermijden raden we je aan om elke fiets 1 keer per jaar naar je fietsenmaker te brengen voor een onderhoud.
Wat wordt er van mij verwacht als ik een fiets van De Groeispurters huur?
We verwachten dat je de fiets behandelt alsof het je eigen fiets zou zijn. • Zorg ervoor dat je de fiets veilig kan stallen. Bij voorkeur binnenshuis, in een garage of onder een afdakje. • Maak tijdens verplaatsingen de fiets altijd ergens aan vast met een kettingslot. • Je staat zelf in voor het onderhoud van de fiets. Dit houdt in: banden oppompen en plakken, het zadel hoger of lager zetten, de fiets schoonhouden en het vervangen van versleten onderdelen zoals cassette, remblokjes, aandrijving,... • Voor reparaties breng je de fiets binnen bij de XTR-shop in Hoboken. Dit kost je €25 (zonder onderdelen). Je mag de fiets ook laten maken door je plaatselijke fietsenmaker.
Zit er verlichting op de Groeispurterfietsen?
Neen, onze fietsen worden standaard geleverd zonder verlichting, tenzij anders vermeld. Lichten voor je fiets kan je apart bijbestellen. Die betaal je éénmalig en mag je houden als de fiets terug wordt ingeleverd. Zo kunnen ze ook gebruikt worden op de volgende fiets en de volgende en de volgende…
Zit er een slot op de fietsen?
Neen. Als je je fiets bestelt, kan je bij ‘accessoires’ een slot kiezen. Dat betaal je apart en mag je uiteraard bijhouden als de fiets terug wordt ingeleverd.
Mijn fiets is gestolen. Wat doe ik nu?
Fiets goed vastgezet maar toch gestolen? Je doet aangifte bij de politie en je betaalt een bijdrage. Deze bijdrage staat per fiets vermeld in onze prijstabel. Omdat het om huurfietsen gaat kunnen we helaas geen verzekering aanbieden.
Vanuit welke regio kan ik een fiets bestellen?
De Groeispurters levert over heel Vlaanderen en in het Brussels Gewest. Je kan je fiets ook ophalen in Hoboken.
Zijn alle fietsen al eens gebruikt door andere kinderen?
Bij de bestelling van een fiets kan je altijd kiezen tussen een nieuwe of een ‘preloved’ fiets. ‘Preloved’ wil zeggen dat de fiets al door minstens één ander kind is gebruikt. Tussen elke wissel worden de fietsen grondig nagekeken. Een fiets die niet meer geschikt is voor gebruik, wordt uit rotatie gehaald.
Wat als de fiets niet past?
De beste manier om dit te voorkomen is natuurlijk eerst komen passen. Als dat niet lukt kan je op basis van de minimum binnenbeenlengte een juiste keuze maken.
Als je de maat van de fiets kiest op basis van de binnenbeenlengte zou deze normaal gezien moeten passen. Moest dat toch niet zo zijn, dan mag je ons contacteren per telefoon of mail en dan zorgen we ervoor dat je zo snel mogelijk een andere fiets krijgt.
Deze wissel valt onder 'een fietswissel binnen de eerste 6 maanden' en kost je €20. Daarom raden we aan om zeker goed de binnenbeenlengte op te meten voor je een fiets bestelt.
Wat als de fiets beschadigd geraakt?
We vragen aan elke klant om de fietsen met liefde te behandelen maar ongelukjes kunnen natuurlijk altijd gebeuren. Als een fiets weer bij ons binnenkomt en we oordelen dat er schade is die buiten de redelijkheid valt, zullen we beslissen om de herstellingskost aan te rekenen en je daarvan op de hoogte brengen.
Wat gebeurt er met accessoires die ik aankoop en aan de fiets bevestigd zijn?
Accessoires die je bij ons hebt besteld worden gemonteerd op je fiets en blijven bij de fiets of worden overgezet op de volgende fiets. Als je wisselt van fiets kunnen die accessoires soms niet worden overgezet omdat ze niet passen. In dat geval monteren we zonder meerprijs de juiste accessoires op je nieuwe fiets. Zo betaal je voor je accessoires slechts 1 keer voor je hele lidmaatschap bij De Groeispurters.
Als je je abonnement stopzet kan je ervoor kiezen om de aangekochte accessoires bij te houden of ze door ons te laten overnemen aan een door ons voorgestelde prijs.
Is de fietswissel gratis?
Bij een fietswissel vanaf 6 maanden betaal je net zoals bij de eerste levering €17,5 leveringskosten. Als je de kleine fiets komt brengen en de nieuwe ophalen in Hoboken betaal je geen extra kosten. Als je binnen de eerste 6 maanden na de start van je abonnement of een vorige fietswissel wil wisselen betaal je €20 administratiekosten + eventuele leveringskosten.
Ik kan de fiets die ik wil niet bestellen
Als je een fiets niet kan bestellen wil dat zeggen dat we deze niet op voorraad hebben. Gebruik in dit geval de blauwe knop bij de fiets. Zo krijg je een bericht zodra deze terug op voorraad is.
Kan ik ook een fiets voor korte tijd huren?
Je hebt een paar weken of maanden een fiets nodig? Een deel van onze fietsen kunnen ook voor een kortere periode gehuurd worden.
Korte termijn bestellingen mag je ons doorgeven per mail: jolien@degroeispurters.be
Wanneer start mijn abonnement?
Zodra je een fiets besteld op onze website start je abonnement. De betaling die je doet via onze webshop is dus de betaling van de eerste maand van je abonnement. Wij zorgen ervoor dat de fiets zo snel mogelijk afgehaald of geleverd kan worden.
Hoe zet ik mijn abonnement stop?
Kleeft er op jouw fiets een sticker met een QR-code? Scan deze code en beheer via deze weg je abonnement.
Heeft je fiets geen QR-code? Stuur een mailtje naar jolien@degroeispurters.be met de vermelding dat je het abonnement wil stopzetten en of je de fiets zelf terugbrengt of we de fiets moeten komen ophalen. Voor een ophaling aan huis betaal je een verplaatsingskost van €17,5.
Flexibiliteit
Je kan je abonnement (na 6 maanden) op elk moment stopzetten
Probleemloze ervaring
We gaan 100% voor een zorgeloze formule zonder verborgen kosten en addertjes
Hoogwaardige fietsen
Onze merken zijn zorgvuldig gekozen en staan garant voor 100% comfort en plezier